Fecafil

Fecafil

3 de desembre del 2021

Memòria de les activitats dutes a terme durant l'any 2021 per les entitats filatèliques catalanes

 Benvolguts companys,


La pandèmia del coronavirus, per segon any consecutiu,  ens ha impedit d'organitzar moltes de les nostres exposicions filatèliques i activitats anuals, però si alguna entitat federada ha pogut organitzar les seves, li agrairem que ens faci arribar la Memòria d'activitats de tot el que hagi pogut fer durant aquest any,  (en català per a la Fecafil, i en espanyol, per a la Fesofi). Memòria que penjaren en català en el blog de la Fecafil, com en anys anteriors. Teniu temps fins al 31 de desembre.

Moltes gràcies per la vostra col·laboració, i us desitgem Bones Festes!

Cordialment,


Pere Martí Guasch,
per la Fecafil

2 de desembre del 2021

34ª Expofil: una petita gran exposició filatèlica i de col·leccionisme a Sant Feliu de Llobregat

Organitzada pel Cercle Català de Col·leccionisme de Sant Feliu de Llobregat va estar ubicada en el vestíbul del Centre Cívic Les Tovalloles d’aquesta ciutat, entre el 18 i el 30 de novembre de 2021, en format reduït (de Mostra filatèlica) amb només 18 quadres per qüestions d’espai.

L’acte inaugural va tenir lloc el dissabte dia 20 de novembre, a les 12 hores, i va comptar amb la presència del bisbe de la Diòcesi de Sant Feliu de Llobregat monsenyor Agustí Cortés Soriano, de la senyora Margarita Llongueras, com a representant del Consistori Municipal, del senyor Antonio Aguilar, (cap del Gabinet de Comunicació de l’Àrea Nord-est. Catalunya i Andorra) per part de Correos, i del president del Cercle Pere Martí, a qui acompanyava la seva Junta Directiva. Es va excusar a l’acte el president de la Federació Catalana de Societats Filatèliques, senyor Joan Isern, per problemes de salut i mobilitat.

                           L'Araceli posant el mata-segells especial de l'exposició

La 34ª Expofil, va disposar d’una estafeta temporal filatèlica, que va funcionar, el dissabte 20 de novembre, d’11 a 13 hores, amb el mata-segells especial que commemorava els 75 anys del Temple Parroquial de Sant Llorenç de Sant Feliu de Llobregat (1946-2021). El Cercle Català de Col·leccionisme va dissenyar un sobre i un programa d’aquest important i històric event filatèlic per a la ciutat, i també un segell personalitzat dels 75 anys del Temple, que es van poder adquirir en el recinte de l’exposició.


                  Parlament del bisbe de Sant Feliu de Llobregat, monsenyor Agustí Cortés

Els socis i sòcies participants en aquesta petita però interessant exposició filatèlica, no competitiva, aquesta vegada, van rebre un magnífic premi creat, expressament, per a aquesta ocasió, pel famós ceramista local Albert Lorenzo (Rakú. Obrador creatiu). També el bisbe de la Diòcesi de Sant Feliu de Llobregat, va ser obsequiat amb un d’aquests premis. La 34ª Expofil va rebre força públic visitant que va poder contemplar les acurades col·leccions dels socis i sòcies del Cercle fins al 30 de novembre, en que es va cloure l’exposició.

Nota: Per veure les fotografíes comentades aneu a: 34a EXPOFIL