Fecafil

Fecafil

30 de desembre del 2024

Recordatori entitats federades: avui és el darrer día per lliurar les Memòries de l'any 2024

 


Hem rebut, fins ara, les Memòries d'Activitats següents:

1.-Cercle Català de Col·leccionisme, de Sant Feliu de Llobregat

2.-Club Filatèlic Tordera

3.-Penya Filatèlica de Vilanova i la Geltrú

4.-Club Filatèlic i Numismàtic de Lleida


S'han excusat: Cercle Filatèlic i Numismàtic de Ripoll

A tots, gràcies per la vostra col·laboració.

13 de desembre del 2024

Memòria d'activitats 2024 de les entitats filatèliques federades catalanes

 

Benvolguts,

Us agraïrem que ens envieu la Memòria d'activitats 2024 de la vostra entitat filatèlica, tant en català, per a la Federació Catalana, com en castellà, per a la Federación Española, abans del dia 31 de desembre d'enguany.

La podeu remetre al e-mail de la Fecafil: fecafil@yahoo.es

Moltes gràcies per la vostra col·laboració.

16 de novembre del 2024

Algunes imatges de la 43a Expofil de Vilanova i la Geltrú

Parlament de Josep Ferrer, president de la Penya Filatèlica, Eva Bolaño, regidora de Cultura de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i Joan Isern, president de la Federació Catalana. 

 
Lliurament del guardó a Jordi Calafell pels seus mèrits filatèlics


Lliurament del guardó a Lluís Eroles pels seus mèrits filatèlics


Lliuament del guardó a Albert Torres pels seus mèrits filatèlics



Joan Isern i Eva Bolaño visitant les col·leccions dels expositors



Vista general d'algunes de col·leccions exposades a l'exposició



Estafeta temporal de Correos amb el mata-segells especial de l'exposició

***
(Fotografies de Victòria Canyelles i Pere Martí per a l'Arxiu de la Penya Filatèlica)

17 d’octubre del 2024

43a Exposició filatèlica a Vilanova i la Geltrú

Segell personalitzat (Tu Sello) dedicat al bicentenari del naixement de Víctor Balaguer i Cirera
(Número 95 dels segells de Vilanova)

Exposició filatèlica
Del 8 al 17 de novembre de 2024
Local social de la Penya Filatèlica
(C. Albert Virella i Bloda, 15)

Més informació:

14 d’octubre del 2024

Reunió extraordinària de la Junta Directiva de Fecafil a Vilanova i la Geltrú

 Dia: 8 de novembre de 2024

Hora: 17

Lloc: Local social de la Penya Filatèlica de Vilanova i la Geltrú (C/ Albert Virella i Bloda, 15)


8 d’octubre del 2024

Informació de la Penya Filatèlica de Vilanova i la Geltrú: butlletí social i segells personalitzats (TU SELLO)


PRESIDENTS DE LA PENYA FILATÈLICA

Medalla de Plata al Mèrit Filatèlic 2024 per al Cercle Català de Col·leccionisme de Sant Feliu de Llobregat

 

El dissabte 5 d'octubre, sobre les 10 de la nit, va tenir lloc a l'hotel Sercotel Valladolid, el sopar de Palmarès de la EXFILNA 2024. En acabar el sopar, sobre les 12 de la nit, van ser lliurades les Medalles d'Or de l’EXFILNA als participants; després, les medalles atorgades per FESOFI, i per finalitzar, les Medalles al Mèrit Filatèlic 2024. El Cercle Català de Col·leccionisme de Sant Feliu de Llobregat va rebre la Medalla de Plata al Mèrit Filatèlic per la seva contribució a la promoció i difusió de la filatèlia durant aquests 25 anys que estem celebrant actualment. Sense dubte, una magnífica distinció per a la nostra entitat en l'any del nostre 25è aniversari.

                                              


PD.- A la foto Núria Lera Hervás (Directora del Servicio Filatélico de Correos) i Pere Martí Guasch (president del Cercle) en el lliurament de la Medalla.

10 de setembre del 2024

Algunes imatges de les exposicions filatèliques organitzades a Sallent

Inauguració de les exposicions. Parlaments (5/09/24)

Lliurament de premis i diplomes als expositors. (08/09/24)

(Fotografies per gentilesa d'Albert Torres, SAF)



 

4 de setembre del 2024

XXXIV Exposició filatèlica i de col·leccionisme de Sant Feliu de Guíxols (Girona)

Nota adreçada a tots els col·leccionistes de Catalunya:

“Benvolgut col·leccionista, apreciat aficionat a la història postal.

 En nom de l'Associació Filatèlica i de Col·leccionisme de Sant Feliu de Guíxols, voldríem convidar-vos a visitar l'exposició que celebrarem durant el mes de setembre, del 7 al 22 inclusivament, en horari* d'11h a 13:30h i de 15h a 17:30h, a la 4a Planta del Monestir de Sant Feliu de Guíxols, sala Abat Panyelles.

La inauguració, prevista per al dia 7 de setembre a les 11 hores, anirà a càrrec de l'alcalde de Sant Feliu de Guíxols, Sr. Carles Motas. L'exposició, formada per 200 quadres, inclou des de la filatèlia clàssica a col·leccionismes de temàtica actual, amb col·leccions especialitzades de correu marítim, desinfectat i vinyetes per primera vegada exhibides.

 També, i dins del marc d'aquesta exposició, el dia 14 de setembre a partir de les 11 hores celebrarem la “2a Trobada Catalana de Filatèlia” una trobada que consisteix en l'exposició de cinc presentacions de 15 minuts, habitualment de filatèlia clàssica, a càrrec de ponents de reconeguda trajectòria al món de la Filatèlia i de la Història Postal. El temps de durada estimat d’aquest acte és de 1h30'.

 Finalment, el mateix dia 14, celebrarem un dinar a un restaurant de Sant Feliu, com a acte de cloenda d'aquesta 2a Trobada.

 Serveixi aquesta nota com a invitació a participar en qualsevol de les activitats que us presentem. Esperant comptar amb la vostra assistència, us saluda

 El president de l'AFSFG                                                                El Comitè organitzador de la 2a Trobada

 *: Horari del dia 7 de setembre. Per conèixer l'horari d'obertura d'altres dies, us recomanem consultar el bloc de l'Associació Filatèlica. https://afcsantfeliuguixols.blogspot.com/

(Informació facilitada per Esteve Domènech Baños)                             

28 d’agost del 2024

Exposicions filatèliques a Sallent per la Festa Major


Organització: Sallent Filatèlic
Apartat 7 - 08650 Sallent (Barcelona)
Lloc: Sala d'exposicions Joan Vilà i Valentí 
(C/ Angel Guimerà, 5)

27 de maig del 2024

Imatges de la 37a Expofil de Sant Feliu de Llobregat (10 al 12 de maig)

Lliurament del guardó de la Fecafil al Cercle Català de Col·leccionisme pels seus 25 anys

Lliurament de la Insígnia d'Honor de la Fecafil al soci del Cercle Paco Real

L'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat fa lliurament al Cercle d'una litografia amb motiu dels seus 25 anys

Estafeta temporal de Correos. Mata-segells especial de l'exposició

Guardó lliurat per la Fecafil al Cercle Català de Col·leccionisme

Sobre especial amb el mata-segells i el tu sello dedicat al Cercle

***
(Fotografies de l'arxiu del Cercle Català de Col·leccionisme)

 

26 de maig del 2024

Algunes fotografies de la inauguració de l'exposició "Tot Col·leccionisme", setena edició, ahir a Vilanova i la Geltrú

Josep Ferrer, president de la Penya Filatèlica obrint l'acte inaugural

 
El col·leccionista Jordi Baiges durant la xerrada inaugural

Una de les vitrines amb petxines


Tres quadres amb goigs, postals, etc.


Vitrina dedicada al pintor vilanoví Salvador Masana


Sala amb gran nombre de públic assistint a l'acte inaugural


***
(Fotografies de Pere Martí per a l'arxiu de la Penya Filatèlica)

25 de maig del 2024

La Federació Catalana lliura 2 guardons al mèrit filàtelic a dos dels seus directius a Sant Feliu de Llobregat

 LA FEDERACIÓ CATALANA DE SOCIETATS FILATÈLIQUES HOMENATJA A PERE MARTÍ GUASCH I ERNESTO GARCÍA GARCÍA A LA 37a EXPOFIL DE SANT FELIU DE LLOBREGAT (Barcelona)

Dintre dels actes programats amb motiu del 25è aniversari de la fundació del Cercle Català de Col·leccionisme es va celebrar en un cèntric restaurant de Sant Feliu de Llobregat el dinar social, al qual van acudir socis i sòcies del Cercle, amics i simpatitzants de la nostra entitat i membres de la Federació Catalana de Societats Filatèliques.

Dinar de germanor organitzat pel Cercle Català de Col·leccionisme

En acabar l'àpat, el president de la Fecafil Joan Isern López va entregar dos guardons als directius Pere Martí Guasch i Ernesto García García, en reconeixement a la seva extensa tasca a favor de la filatèlia catalana durant molts anys. Els guardonats van agrair aquesta distinció, que va ser molt aplaudida pels comensals presents a l'acte.

Ernesto García amb el seu guardó

Pere Martí amb el seu guardó

Sant Feliu de Llobregat, 11 de maig de 2024

22 de maig del 2024

El Grup Filatèlic Badalona organitza una nova Mostra filatèlica a la sala El Refugi (Badalona)


Edició de dos nous segells personalitzats

Festes de Maig, Mostra Filatélica a la sala El Refugi, plaça de la Vila, de Badalona. Del 23 al 25 de maig de 2024. Inauguració 23 de maig a las 19 hores. Horari de visita de 18 a 20 hores. Organització: Grup Filatèlic Badalona.

5 de maig del 2024

Setena edició de l'exposició "Tot Col·leccionisme" a Vilanova i la Geltrú

Segell número 91 (2024)
 
Segell número 90 (2024)

El dissabte dia 25 de maig, a les set de la tarda, la Penya Filatèlica inaugurarà l’Exposició Tot Col·leccionisme que aquest any arriba a la setena edició. És l’oportunitat perquè els socis de l'entitat que hi participin puguin mostrar un tast de les seves dèries col·leccionistes.

Vegeu més informació al blog de la Penya Filatèlica:

29 d’abril del 2024

37a Exposició filatèlica i de col·leccionisme a Sant Feliu de Llobregat (10 al 12 de maig de 2024)


 

 37a EXPOFIL. Exposició filatèlica i de col·leccionisme

“25 anys del Cercle Català de Col·leccionisme”

Sala d’exposicions del Palau Falguera (C/ Falguera, 2, planta baixa)

Dies 10 al 12 de maig de 2024

Inauguració oficial dia 11 de maig (dissabte) a les 12 hores

Horari de visita: divendres, de 18 a 20 hores; dissabte i diumenge de 10.30 a 14 h i de 17.30 a 20 hores.

Edicións:

-mata-segells especial i segell personalitzat dedicat al Cercle Català de Col·leccionisme

-butlletí programa de l’exposició filatèlica i sobre oficial

Entrada lliure

Organització: Cercle Català de Col·leccionisme

cerclecatcol@yahoo.es

26 de febrer del 2024

Assemblea General Ordinària: dissabte 2 de març, 16 hores (Auditori Edificis Trade)

 ASSEMBLEA GENERAL ORDINÀRIA

DISSABTE 2 DE MARÇ DE 2024, 16 HORES

AUDITORI EDIFICIS TRADE 

(GRAN VIA DE LES CORTS CATALANES, 98, BARCELONA)

16 de febrer del 2024

Esteve Domènech i Baño nomenat Comissari de Balears, Catalunya i València per a l'EXFILNA 2024 a Valladolid


El senyor Esteve Domènech i Baño ens va saber que la Federación Española de Sociedades Filatélicas (FESOFI) l'ha nomenat Comissari per Balears, Catalunya i València per a l'Exposició Filatèlica Nacional (EXFILNA) que se celebrarà a Valladolid del 2 al 6 d'octubre de 2024. 

4 de gener del 2024

Nou número de "Correo Polar", publicació de la Sociedad Española de Filatelia Polar


 El dia 3 de gener de 2024 va sortir publicat el número 55 (juliol-desembre 2023) de la revista de filatèlia polar "CORREO POLAR", editada per la Sociedad Española de Filatelia Polar (SEPF)  dedicada a la difusió de la filatèlia en la temàtica polar.

 24 pàgines a tot color amb informació i articles d'història postal i filatèlica relacionada, principalment, amb les expedicions i instal·lacions a l'Antàrtida, amb especial èmfasi en les espanyoles.

 En aquesta ocasió, escriuen sobre la col·laboració de Polònia en el projecte antàrtic espanyol des de l'óptica filatèlica. També sobre la història de la base "Shackleton"; El primer creuer de F.A.N.U. a l'Antàrtida Argentina; la British Antarctic & Oceanographical Expedition de 1914; a més de les pàgines dedicades a novetats filatèliques, llibreria polar, noticieri polar...

 Per a més informació: Sociedad Española de Filatelia Polar

Apartado de Correos 7 - 43530 ALCANAR (Tarragona)

También en: sefp.correopolar@gmail.com

(Gràcies companys de la SEFP per la vostra informació)